سفرهای علی‌بابا

شرکت سفرهای علی‌بابا، رهبر بازار گردشگری ایران، کار خود را از سال ۱۳۹۳ با عرضه اینترنتی بلیط پرواز داخلی شروع کرد. فعالیت‌های این شرکت به‌مرور گسترش یافت تا جایی که بلیط پرواز خارجی، قطار، اتوبوس، هتل داخلی و خارجی، تور داخلی و خارجی و اقامتگاه هم به سبد محصولاتش اضافه شد و حالا کامل‌ترین خدمات سفر و گردشگری را به همسفرانش ارائه می‌کند.
در سال ۱۳۹۸، هلدینگ توشا روی علی‌بابا سرمایه‌گذاری کرد تا امکان پیاده‌سازی راهکارهای نوین هوش مصنوعی در صنعت گردشگری توسط این شرکت فراهم شود.

مشاهده علی‌بابا

جاباما

شرکت امید تجربه سفر (جاباما) با چشم‌انداز گسترش صنعت گردشگری و با تکیه بر دانش فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۵ با سرمایه‌گذاری هلدینگ توشا آغاز به کار کرد.

جاباما با اعتقاد به اینکه «اقامت» قلب هر سفر است، به سازماندهی بانک‌های اطلاعاتی و داده‌های اقامتگاه‌های سراسر ایران مشغول شد و پلتفرمی برای رزرو آنلاین اقامتگاه طراحی کرد. این شرکت با شناخت نیازهای دو دسته از مخاطبان، یعنی متقاضیان رزرو اقامتگاه‌ (مهمان‌ها) و مالکان اقامتگاه‌ها (میزبان‌ها)، نقش تسهیلگر ارتباط را در این بین بازی می‌کند.

علاوه بر عرضه اقامتگاه، جاباما در نظر دارد که تجربه متفاوتی از سفر برای کاربرانش رقم بزند، بهترین مسیر را برای رشد و توسعه خلق کند و خدمات متنوع‌تری به همراهانش ارائه کند.

مشاهده جاباما

دکترنکست و مدگو

شرکت مداواگستران ارکید از سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد. این شرکت با نام‌های تجاری دکترنکست (حوزه سلامت) و مدگو (حوزه گردشگری سلامت) فعالیت می‌کند.

دکترنکست یک سامانه هوشمند پزشکی است و خدمات تسهیل‌گری نسخه و پرونده الکترونیک را به پزشکان ارائه می‌دهد و امکاناتی مثل ثبت نسخه الکترونیک، نوبت‌دهی آنلاین، ویزیت مجازی و... را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

دکترنکست فراتر از یک سامانه نسخه‌نویسی است و به‌نوعی، یک دستیار هوشمند برای پزشکان به‌حساب می‌آید. دکترنکست با هم‌اندیشی گروهی از پزشکان مطرح ایرانی و متخصصین هوش مصنوعی طراحی شده تا ضمن ارائه خدمات پایه نسخه الکترونیک، بار فرایندهای درمان سنتی را کمتر کند.

مدگو شرکت تسهیل‌گر گردشگری سلامت در ایران است و از یک تیم مدیریتی بین‌المللی و متخصص (که هدفشان ارائه خدمات پزشکی به بیماران همه کشورهاست) بهره می‌گیرد. این برند با هدف افزایش قدرت صنعت گردشگری سلامت کشور، بهبود اشتغال‌زایی و توسعه درآمد حاصل از گردشگری سلامت ایجاد شده است.

در مدگو علاوه بر راهنمایی بیمار برای انتخاب بهترین گزینه درمانی، همه ملزومات سفر از صدور ویزا تا تهیه بلیط و هتل هم فراهم می‌شود؛ بنابراین بیمار بدون کمترین دغدغه و با مناسب‌ترین هزینه، می‌تواند برای سفر درمانی خود برنامه‌ریزی کند و مراحل درمان را تا بهبودی کامل ادامه دهد.

مشاهده دکترنکست

سیمرغ

موسسه سیمرغ نخستین موسسه مسئولیت اجتماعی متمرکز بر تامین سفر درمانی برای کودکان بیمار (از خانواده‌های کم‌برخوردار) در سطح خاورمیانه است که کار خود را به صورت رسمی از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد و تا به امروز بیشتر از ۴۵۰۰ سفر درمانی برای کودکان بیمار از مناطق محروم فراهم کرده است.

به اعتقاد سیمرغ، سفرهای درمانی حلقه گمشده‌ای است که کمتر به آن توجه شده و متاسفانه می‌تواند منجر به قطع فرایند درمان کودکان خانواده‌های کم‌برخوردار شود. حالا با حضور سیمرغ، هر کودکی در هر نقطه از ایران که نیاز به سفر درمانی داشته باشد، می‌تواند پری از سیمرغ را آتش بزند تا به‌سرعت شرایط باکیفیتی از سفر درمانی (شامل بلیط پرواز، قطار، اتوبوس، هتل و اقامتگاه) برایش فراهم شود.

رامونا

جای خالی خانواده برای یک کودک، یا با بحران پر می‌شود یا با خانواده‌ای سالم؛ یافتن یا ساختن چنین خانواده‌های امن و آرام و پرمهری، آرزویی است که موسسه رامونا برای تمام کودکان محروم از خانواده در سر می پروراند.

رامونا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های واحد مسئولیت اجتماعی علی‌بابا، سه ماموریت مهم به‌عهده گرفته است:

- تقویت، تسهیل و ترویج فرهنگ فرزندخواندگی
- حمایت از والدین فرزندپذیر
- فراهم‌کردن فرصت آموزش و افزایش آگاهی در خانواده یا مراکز شبه‌خانواده

مخاطبان اصلی رامونا خانواده‌های مشتاق و علاقه‌مند به پذیرش فرزند‌خوانده هستند که ممکن است در هر مرحله از فرایند فرزندپذیری نیازمند حمایت، دریافت مشاوره یا افزایش آگاهی باشند.

آوایار

شرکت آوایار صنعت اولین تولیدکننده راهنماهایی گردشگری صوتی (Audio Guide) و چندرسانه‌ای در ایران است که از سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرده است. این شرکت با به‌کارگیری خلاقانه دانش و تجربه متخصصین، محصولات و خدمات خود را در راستای استانداردسازی زیرساخت‌های صنعت گردشگری ارائه می‌دهد.

خدمات این شرکت عبارتند از: تولید محتوای جذاب و مانا، مشاوره فروش و بازاریابی و به طور کلی هر آنچه برای بهبود تجربه گردشگر داخلی و خارجی موردنیاز است. هدف آوایار، تولید محصولات نوآورانه برای خلق بیشترین ارزش برای گردشگران در موزه‌ها، گالری‌ها، وب‌سایت‌های تاریخی، پارک‌های موضوعی، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و حتی رستوران‌ها در تراز جهانی است.
دانش، تخصص، تجربه، رویکرد حرفه‌ای و استفاده از به‌روزترین نرم‌افزارها و سخت‌افزارها، تضمین‌کننده موفقیت پروژه‌های آوایار است.

مشاهده آوایار

نامیا

شرکت «نامیا» با هدف به‌کارگیری به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا در حوزه هوش مصنوعی در صنعت گردشگری تاسیس شد.

قیمت‌گذاری پویای بلیط هواپیمای داخلی و خارجی و پیش‌بینی قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی خدمت اصلی نامیا به کاربرانش است. سیستم‌های قیمت‌گذاری پویا، با استفاده از هوش مصنوعی، محیط را مدل می‌کنند و با کمک اطلاعات، بهترین نرخ پروازی را براساس استراتژی ایرلاین پیشنهاد می‌دهند تا سود به حداکثر برسد.

این محصول هوش مصنوعی مثل یک انسان در طول زمان یاد می‌گیرد و دانش خود را به تمام مسیرهای پروازی تعمیم می‌دهد؛ در نتیجه به توسعه‌پذیری کسب‌وکار ایرلاین‌ها کمک می‌کند. ایرلاین‌ها به‌دلیل نداشتن بستر مناسب قیمت‌گذاری و کمبود نیروی متخصص، قیمت‌گذاری پروازهای خود را در مسیرها و ساعت‌های مختلف به آژانس‌ها واگذار می‌کنند. هرچه ناوگان هواپیمایی بزرگ‌تر باشد، تمرکز بر قیمت‌گذاری بهینه کمتر می‌شود. از طرفی برای قیمت‌گذاری درست نیاز است که قیمت رقبا به صورت لحظه‌ای رصد شود که فرایندی طاقت‌فرساست و همیشه با خطای انسانی همراه است.

نامیا آمده تا به همه این نیازها پاسخ دهد و از همین طریق، به توسعه کسب‌وکار ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی کمک کند.

آلترابو (پلتفرم آژانسی و پنل سازمانی علی‌بابا)

شرکت آلترابو در سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد تا خدمات گردشگری را به سازمان‌های دولتی و خصوصی و آژانس‌های گردشگری کوچک و بزرگ در سراسر کشور با سبکی نوین ارائه کند. هدف از تاسیس آلترابو، ایجاد بستری آنلاین و یکپارچه برای تامین سفرهای کاری سازمان‌های دولتی و خصوصی است. آلترابو امروز با دو برند «پلتفرم آژانسی» و «پنل سازمانی علی‌بابا» به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مشاهده آلترابو